Wie meer op maat wil lesgeven, moet meer toersen, analyseren, plannen maken en evalueren. Veel leerkrachten zijn nauwelijks in staat om de klassenpraktijk en de administratie de tijd en aandacht te geven die ze verdienen. Dat lijkt een typisch probleem voor het onderwijs te zijn, maar ook in andere organisaties is er soms meer aandacht voor richtuljnen en grafieken dan voor het echte werk biedt passend onderwijs kansen voor minder bureaucratie en meer aandacht voor onderwijs zoals het bedoeld is?
Verwant Bericht
-
January 15, 2018
Vorige week kregen we een trainingsdag “professionele cultuur’. En we hebben het al zo druk!”…
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
Wat vraagt het om meer met minder te doen? Hoe kunnen we beter presteren dan…
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
Een schoolleider lijkt op een regisseur. Toneelregisseur Ivo van Hove zegt over zijn werk: “Als…
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
Regelmatig horen wij van onderwijs mensen dat passend onderwijs een overheidsmaatregel lijkt, gevoed vanuit financiele…
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
“Waarnemen” is vaak stap een van een managementmodel of een beleidsyclus. Het lijkt niet meer…
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
Leraren die hun vak verstaan geven vorm aan paasend onderwijs. Om dat te bereiken is…
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
Daadkrachtig duidelijk maken waar je naar toe wilt. Vanuit een duidelijke visie voortdurend je verhaal…
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
Leraren leren het best van elkaar, op een informele manier, als er onderling vertrouwen is….
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
Vorige week kregen we een trainingsdag “professionele cultuur’. En we hebben het al zo druk!”…
Posted in: Leiderschap -
January 15, 2018
Wat vraagt het om meer met minder te doen? Hoe kunnen we beter presteren dan…
Posted in: Leiderschap -
January 15, 2018
Een schoolleider lijkt op een regisseur. Toneelregisseur Ivo van Hove zegt over zijn werk: “Als…
Posted in: Leiderschap -
January 15, 2018
Regelmatig horen wij van onderwijs mensen dat passend onderwijs een overheidsmaatregel lijkt, gevoed vanuit financiele…
Posted in: Leiderschap -
January 15, 2018
“Waarnemen” is vaak stap een van een managementmodel of een beleidsyclus. Het lijkt niet meer…
Posted in: Leiderschap -
January 15, 2018
Leraren die hun vak verstaan geven vorm aan paasend onderwijs. Om dat te bereiken is…
Posted in: Leiderschap -
January 15, 2018
Daadkrachtig duidelijk maken waar je naar toe wilt. Vanuit een duidelijke visie voortdurend je verhaal…
Posted in: Leiderschap -
January 15, 2018
Leraren leren het best van elkaar, op een informele manier, als er onderling vertrouwen is….
Posted in: Leiderschap