Passend onderwijs vraagt veel van leerkrachten. De ambitie van het nieuwe beleid is om zoveel mogelijk leerlingen onderwijs te geven op gewone scholen, ook als leerlingen extra ondersteuning nodig hebben. En die extra ondersteuning wordt het liefst in de klas gegeven. Gaat dat lukken? Gaan leerkrachten hier op een energieke manier hun schouders onder zetten? Dat hangt voor een groot deel van hun directeur af. Als het lukt om je personeelsleden te inspireren om zich betrokken en gezamenlijk verantwoordelijk te voelen, dan vergroot je de kans op geslaagd passend onderwijs. Schoolleiders hebben dus een buitengewoon belangrijke en uitdagende verantwoordelijkheid: ze inspireren hun leerkrachten om voor elk kind passend onderwijs te bieden.
Verwant Bericht
-
January 15, 2018
Vorige week kregen we een trainingsdag “professionele cultuur’. En we hebben het al zo druk!”…
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
Wat vraagt het om meer met minder te doen? Hoe kunnen we beter presteren dan…
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
Een schoolleider lijkt op een regisseur. Toneelregisseur Ivo van Hove zegt over zijn werk: “Als…
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
Regelmatig horen wij van onderwijs mensen dat passend onderwijs een overheidsmaatregel lijkt, gevoed vanuit financiele…
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
“Waarnemen” is vaak stap een van een managementmodel of een beleidsyclus. Het lijkt niet meer…
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
Leraren die hun vak verstaan geven vorm aan paasend onderwijs. Om dat te bereiken is…
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
Daadkrachtig duidelijk maken waar je naar toe wilt. Vanuit een duidelijke visie voortdurend je verhaal…
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
Wie meer op maat wil lesgeven, moet meer toersen, analyseren, plannen maken en evalueren. Veel…
Posted in: Leiderschap
-
January 15, 2018
Vorige week kregen we een trainingsdag “professionele cultuur’. En we hebben het al zo druk!”…
Posted in: Leiderschap -
January 15, 2018
Wat vraagt het om meer met minder te doen? Hoe kunnen we beter presteren dan…
Posted in: Leiderschap -
January 15, 2018
Een schoolleider lijkt op een regisseur. Toneelregisseur Ivo van Hove zegt over zijn werk: “Als…
Posted in: Leiderschap -
January 15, 2018
Regelmatig horen wij van onderwijs mensen dat passend onderwijs een overheidsmaatregel lijkt, gevoed vanuit financiele…
Posted in: Leiderschap -
January 15, 2018
“Waarnemen” is vaak stap een van een managementmodel of een beleidsyclus. Het lijkt niet meer…
Posted in: Leiderschap -
January 15, 2018
Leraren die hun vak verstaan geven vorm aan paasend onderwijs. Om dat te bereiken is…
Posted in: Leiderschap -
January 15, 2018
Daadkrachtig duidelijk maken waar je naar toe wilt. Vanuit een duidelijke visie voortdurend je verhaal…
Posted in: Leiderschap -
January 15, 2018
Wie meer op maat wil lesgeven, moet meer toersen, analyseren, plannen maken en evalueren. Veel…
Posted in: Leiderschap