Als leerkracht let je vaak op het zichtbare gedrag en kijk je niet naar onderliggende onzichtbare aspecten. Hiermee doe je het kind onbewust tekort. Dit artikel beschrijft een praktijksituatie waarin de leerkracht samen met de intern begeleider en het kind op zoek gaat naar deze onzichtbare aspecten, om daarna de onderwijsbehoeften beter te kunnen benoemen.
Verwant Bericht
-
November 29, 2021
KIEM is een school voor kinderen met een verstandelijke lichamelijke en/of meervoudige beperking,…
Posted in: Communicatie, In de klas
-
November 29, 2021
Bij kwaliteitsverbetering van het lesgeven van leerkrachten en daardoor verhoogde leerresultaten bij de…
Posted in: In de klas, Rekendidactiek
-
November 29, 2021
Nu door veel leerkrachten een hoge werkdruk wordt ervaren is het noodzakelijk om…
Posted in: In de klas, Rekendidactiek
-
January 15, 2018
Dit artikel gaat over Tessel. Haar leerkrachten twifelen aan haar intelligentie en motivatie Maar haar…
Posted in: In de klas
-
November 30, 2017
Onze Staatssecretaris Dekker van onderwijs heeft enkele weken geleden 52 scholenhet predicaat excellent toegekend. Mijn…
Posted in: In de klas
-
November 17, 2017
Tijdens communicatie tussen leerkracht en leerlingen ontstaan regelmatig misverstanden, grappige of meer nadelige. Sommige merken…
Posted in: In de klas
-
November 29, 2021
KIEM is een school voor kinderen met een verstandelijke lichamelijke en/of meervoudige beperking,…
Posted in: Communicatie, In de klas -
November 29, 2021
Bij kwaliteitsverbetering van het lesgeven van leerkrachten en daardoor verhoogde leerresultaten bij de…
Posted in: In de klas, Rekendidactiek -
November 29, 2021
Nu door veel leerkrachten een hoge werkdruk wordt ervaren is het noodzakelijk om…
Posted in: In de klas, Rekendidactiek -
January 15, 2018
Dit artikel gaat over Tessel. Haar leerkrachten twifelen aan haar intelligentie en motivatie Maar haar…
Posted in: In de klas -
November 30, 2017
Onze Staatssecretaris Dekker van onderwijs heeft enkele weken geleden 52 scholenhet predicaat excellent toegekend. Mijn…
Posted in: In de klas -
November 17, 2017
Tijdens communicatie tussen leerkracht en leerlingen ontstaan regelmatig misverstanden, grappige of meer nadelige. Sommige merken…
Posted in: In de klas